18 Ocak 2018 Perşembe

Ayşe Kulin – Gece Sesleri ­| KİTAP YORUMU

Gönderen Unknown zaman: 02:35




Geçtiğimiz günlerde A101’den satın aldığım bir kitap olan Gece Sesleri’ni okudum. Ayşe Kulin’i ne kadar çok sevdiğimi, beni uzun süredir takip edenler bilirler. Fakat bu kitabını aynı sevgiyle okuyamadım. Kitabın bazı kısımlarından en ince ayrıntısına kadar verilen cinsel betimlemeler beni rahatsız etti. Sanırım bu rahatsızlık kitaba odaklanmamı zorlaştırdı.  
Kitabın genel konusuna bakıldığında televizyon dizilerine çok benzer… Hatta bu kitap daha sonra diziye de uyarlanmış, bir boş vakit bulduğumda bu diziye de bakmak istiyorum. Çünkü o rahatsız olduğum sahnelerin diziye nasıl aktarıldığını, konunun dizide nasıl işlendiğini merak ediyorum. Büyük bir konakta maaile yaşam sürdüren, köklü bir Türk ailesi, çarpık ilişkiler. Yaşamı boyunca annesiyle çatışmış bir kadın… Çok ayrıntı vermeden, tadını kaçırmadan bu şekilde özetleyebilirim size kitabın konusunu.
Ziynet… İşte, benim bu kitaba alışmamı, ısınmamı zorlaştıran baş karakter. Yaşadığı bir dadı – çocuk ilişkisi var ki akıllara zarar! Bu karakteri sevmemekten çok kabullenemedim nedense. Aslında okuduğum kitaplara çok dar bir pencereden bakmam, hayatın içindeki her şeyin edebiyatta işlenmesini, abartmadan cinselliğe, argoya, küfre yer verilmesini kaldırırım ama sanırım Ayşe Kulin kitaplarında bu duruma alışık olmadığımdan böyle karmaşık duygular içinde kaldım. Ayrıca kitabın akışında çoğu şeyi tahmin edebilmem de sanırım kitabı merakla okumamı zorlaştırdı.
Köprü, Sevdalinka, Veda Serisi gibi diğer kitaplarında aldığım lezzeti alamadım bundan. Bunlar benim fikrim fakat diziyi daha çok seveceğimi düşünüyorum. Çünkü kitap içerisinde çok fazla olay var, dizilere yakışan karakterler, ilişkiler söz konusu… O yüzden diziyi bir an önce sabırsızlıkla izlemek istiyorum.

Kitabı okuduysanız sizlerde yorumlarınızı benimle paylaşırsanız sevinirim. 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Meray Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review