15 Aralık 2017 Cuma

KIŞ OKUMA ŞENLİĞİ - OKUMA LİSTEM

Gönderen Unknown zaman: 04:54
Uzun bir aradan sonra merhaba!
Blogu güncel tutmayı bir türlü beceremiyorum, nedense. Aynı tuttuğum ajandalara, günlüklere döndü, burası. Arada bir uğrayıp selam verip kaçıyorum. 2017 yılının en tembel, en az içerik üreten bloggerı seçebilirsiniz beni, hiç alınmam.
Dönüş yapmak, her gün olmasa da haftalık düzenli yazı girmek bir süredir aklımda. Ne yazsam, nasıl dönsem diye düşünürken sevgili @suleuzundere bloğunda bir okuma etkinliği paylaşmış. Haydi, bununla sıvayayım kolları dedim, geldim.
Başlayalım o zaman!
KIŞ OKUMA ŞENLİĞİ OKUMA LİSTEM
Sevgili Pinuccia’nın Kitapları bloğundan alışkınım bu etkinliğe. İlk katıldığım andan itibaren severek takip etmiş, listeleri oluştururken seçtiğim o kitapları okurken bir hayli eğlenmiştim. Bu yüzden bloğa yazı girme alışkanlığımda bu etkinliğin beni motive edeceğini düşünüyorum.
Bakalım benim listemde neler var? Eğer sizin listenizde olan, okumayı düşündüğünüz kitaplar varsa bana yazmayı unutmayın!
1.Kategori(10 puan): İsminde KIŞ mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların kışın geçtiği bir kitap.
TOLSTOY - KAZAKLAR
2.Kategori(10 puan): MEKTUPlardan veya ANIlardan oluşan bir kitap.
KAFKA – MİLENA’YA MEKTUPLAR
3.Kategori(10 puan): İsminde AŞK kelimesi geçen ya da konusu AŞK olan bir kitap.
JODİ THOMAS – AŞKA KOMŞU
4.Kategori(10 puan): Kitabın isminde bir BAĞLAÇ olan bir kitap.
REŞAT NURİ GÜNTEKİN – LEYLA İLE MECNUN
5.Kategori(10 puan): BEYAZPERDEye aktarılmış bir kitap.
TOLSTOY – ANNA KARENİNA
6.Kategori(10 puan): Bir ŞİİR kitabı
NECİP FAZIL KISAKÜREK - ÇİLE
7.Kategori(10 puan): Kitabın isminde SAYI olan bir kitap.
ZÜLFÜ LİVANELİ – BİR KEDİ, BİR ADAM, BİR ÖLÜM
8.Kategori(10 puan): Kitabın isminde “-MEK –MAK” eki almış kelime olan bir kitap.
HARPER LEE – BÜLBÜLÜ ÖLDÜRMEK
9.Kategori(10 puan): Türk ya da Dünya KLASİKlerinden bir kitap.
HALİDE EDİP ADIVAR – ATEŞTEN GÖMLEK
10.Kategori(10 puan): Nobel Ödülü almış bir yazarın İLK kitabı
ALBERT CAMUS - YABANCI
11.Kategori(10 puan): Doğdunuz YIL ölmüş olan bir yazardan bir kitap.
TARIK BUĞRA - OSMANCIK
12.Kategori(10 puan): POLİSİYE türünde bir kitap.
AHMET ÜMİT – SİS VE GECE
13.Kategori(10 puan): YKY yayınlarından herhangi bir kitap.
YAŞAR KEMAL – FİLLER SULTANI İLE KIRMIZI SAKALLI TOPAL KARINCA
14.Kategori(10 puan): En az 500 sayfa olan bir kitap.
MARKUS SUZAK – KİTAP HIRSIZI
15.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 20 puan): Adında AYNI KELİME geçen iki kitap.
AYŞE KULİN – SESSİZ ÖYKÜLER
GUSTAV SCHWAB – ORTAÇAĞ’DAN MİTOLOJİK ÖYKÜLER
16.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 20 puan): ADI AYNI olan iki yazar'dan birer kitap.
AHMET HAMDİ TANPINAR – HİKAYELER
AHMET HAŞİM – BİZE GÖRE
17.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 40 puan): Şimdiye kadar HİÇ kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. [Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı]
TÜRK KADIN: ELİF ŞAFAK – USTAM VE BEN
TÜRK ERKEK: ORHAN KEMAL – ESKİCİ VE OĞULLARI
YABANCI KADIN: LAURA FLORAND – UMUT DOLU DİLEKLER
YABANCI ERKEK: MAURO MARTİNO – LOKMAN HEKİM SOKAĞI
18.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 40 puan): Aşağıdaki ülkelerde doğmuş yazarlardan birer kitap. [Finlandiya, İsveç, İspanya, Rusya.]
FİNLANDİYA: MİNNA KANTH - SIĞLIKLAR
İSVEÇ: HENNİNG MANKELL - RÜZGARLARA SÖYLEYEN
İSPANYA: CERVANTES – DON KİŞOT
RUSYA: DOSTOYEVSKİ – ÖLÜ EVİNDEN ANILAR


1 yorum:

Şule Uzundere dedi ki...

Milena'ya Mektuplar, Leyla ile Mecnun, Bülbülü Öldürmek benim de okuma listemde.

Son maddeyi, daha doğrusu bütün listeyi tamamlayan bir seni gördüm. Tebrikler :-)

Kitap Hırsızı tam kış kitabı. Okurken seni üşütecek ama çok seveceksin.

Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm benim en sevdiğim Livaneli kitaplarından. Umarım sen de seversin.

Çok güzel bir liste olmuş. Hepsini okuman dileğiyle :-)

Yorum Gönder

 

Meray Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review